Followers

Monday, November 28, 2011

Ku Takkan Percaya Lagi



"Aku bodoh! Kenapa Aku mencintai dia! sedangkan dia telah menipu ku.. Kenapa? Kenapa? Kenapa ini harus terjadi pada diri Ku! Ya Allahhhhh ku mohon darimu..bukakanlah pintu hati ku ini agar ke jalan mu ya Allah.. Apakah salah dan silap ku yang telah ku lakukan sehinggakan dia menipu dan membohongi diri ku yang lemah ini........ "

Nama ku Mila, seorang gadis yang telah di tipu hidup-hidup sepangjang usia remaja ku.. kisah ini bermula ketika aku masih di alam persekolahan.. Ketika itu juga Aku berada di Tingkatan Dua.. Aku merupakan pelajar cemerlang dalam akademik dan kokurikulum di sekolah namun semua itu berubah sejak aku bertemu dengan Hafiz.. Hafiz adalah seorang pelajar yang alim di depan mata warga sekolah tetapi semua itu adalah bayangan dan palsu semata-mata.. Hafiz bukanlah alim yang disangka-sangka tetapi seorang yang sosial..di sekolah dia tunjuk alim tetapi di luar sekolah dia adalah seorang samseng..

Aku tidak menyangka sikap dan perbuatannya itu akan mengakibatkan diriku jatuh di lembah kehancuran.

Sejak pertemuan ku dengan Hafiz ketika itu.. Hafiz telah menyatakan hasratnya kepada ku bahawa dia suka dan minat padaku.. Hafiz juga ingin bercinta dengan ku namun aku menolaknya secara baik agar tidak menyinggung perasannya..tetapi semua itu tidak membawa hasil kerna Hafiz memujuk ku dan terus memujuk agar kami berdua menjadi sepasang kekasih .. " Aku juga ingin mengetahui apa itu erti cinta dan merasai cinta seperti orang lain..Mila" kata Hafiz pada Ku... Dengan hati yang reda,Aku menerima cinta dan kasih sayang Hafiz...

Di saat percintaan kami.. banyak yang telah kami alami dan mencuba sesuatu termasuklah perkara yang dilarang dalam agama.. nafsu dan godaan syaitan itu kami ikut.. kami juga tak terlepas daripada melakukan kesalahan seperti orang lain.. Suatu hari.. Hafiz mengajak ku ke sebuah bangunan yang cukup cantik yang terletak berhampiran sebuah taman kanak-kanak.. Aku menolak nya namun selepas di pujuk rayu Aku pun mengikuti nya saja.. kami duduk berdua-duaan,



"Mila..leh ke Hafiz mintak sesuatu?" kata hafiz dgn manja..



"apa? Hafiz nak apa?? kalau Mila boleh bagi..Mila bagi lah.."kata ku padanya..h la Hafiz...t haFiz bagitau orang"

"alaaaa... tak la sayang sikit je"

"nanti Mila hami

"Hafiz nak yang tu.. leh ke?"

"apa tu Hafiz ni?"

"ala..yg kat bwh tu la..takkan tak tahu.."


"em..tak lel camna?"

"kan bnyak cara nak cegah tu.. bagi la ya?" dengan nada memujuk..

"tak nak la Hafiz..Mila takut.."

"ok fine.. lau Mila tak nak bagi tak apa.. kita putus ok.."

"tapi Mila cinta kat abang la.."

"hah..kalau cinta sama abang.. Mila bagilah.. tak apa.. tak sakit pon.."



**selepas pujuk rayu di buat oleh Hafiz..hati Mila pun cair dengan kata-kata Hafiz..


Selama tiga tahun kami bercinta, Aku dan Hafiz telah lalui suka dan duka bersama-sama.. Ntah mengapa pada petang itu Hafiz berpaling tadah padaku.. Aku bertanya padanya jika dia telah ada yang lain tetapi Hafiz menampar dan menolak ku ke tepi.. dia seolah-olah di rasuk syaitan.. Aku menanggis kerna menanhan kesakitan di pipi ku..dan Aku juga terkejut dengan perlakuan nya itu pada ku.. Tiba-tiba....

"kita putus.. mulai saat ini.. Aku dan kau tak ada apa-apa lagi hubungan Mila.. " kata Hafiz

"tapi mengapa Hafiz? bukankah kau kata yang kau Cinta dgn Ku?.." kata ku pada Hafiz sambil menangis..

" Cinta? Kau cakap Cinta? Hahaha.. selama ni pun Aku tak pernah mencintai Kau Mila.. Aku hanya test Kau ja. " kata Hafiz dengan muka bengis..

"kenapa kau buat aku macam ini Hafiz?! katakan padaku! kenapa?! "kata ku dengan nada yang marah dan menyesal..

"Aku juga seperti makhluk lain ada nafsu Mila.. Aku berselera melihat Kau selama ini tetapi bila Aku da puas.. Aku nak buat apa lagi dengan kau? lagipun kau juga yang bagi..Aku terima ja.." kata Hafiz.

"Kau memang syaitan Hafiz! sanggup kau buat Aku mcm ni! kalau aku tahu begini jadi nya takkan Aku terima cinta palsu mu itu! Aku benci kau..Aku benci kau Hafiz!! "

"Hei perempuan..kau ingat kat dunia ni ada cinta sejati ke?! semua lelaki sama ja nak mahkota tu bodoh! kau juga yang beriya-riya nak cinta mati dgn Ku apasal ha?.." kata Hafiz dgn garang pada ku..

"kau memang lelaki tak guna! aku benci kau! aku benci kau Hafiz! aku takkan maaf kan kau sampai aku mati! Takkan!!.. katak ku sambil belari dalam hujan renyai-renyai...

Di saat itu lah Aku jadi pendiam.. Keputusan SPM ku tidak cukup baik dan cemerlang.. emosi ku terganngu akibat perkara ini.. Aku tidak menyangka semua ini berakhir dengan kedukaan dan penyesalan.. Aku sedih dengan apa yang berlaku pada diri ku ini.. Aku menyesal... sangat menyesal... andai kata masa boleh berulang kembali.. tak kan aku menyintainya...dan yang pastinya aku takkan mempercayai seseorang lelaki yang ingin padaku lagi sehingga jodoh dan maut datang pada ku........

No comments:

Post a Comment