Followers

Saturday, December 1, 2012

Jejantas Berhantu




Jejantas Berhantu

Selepas pulang dari sekolah ..  aku gan ida pegi renew number kat bt4 .. tak jauh dari tempat sekolah kami..  bila da sampai kat tempat tu .. kami buat lah urusan blablablá kan .. haha
Dah selesai semua urusan ,, kami pun plan nak balik .. tapi sebelum tu e kami singgah kat pondok tel berhampiran gan jejantas ..  time tu ida nak kol akak dye .. bila dah selesai .. kita org pun gerak menuju ke jejantas ..

Hari tu memang cuaca panas, lebih2 lagi waktu tgh hari .. nasib baik kami  ada beli minuman sebelum balik .. erm,,, so kami naik la jejantas tuk ke sebelah jalan ..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dalam perjalanan tu ,, aku bercerita tentang jejantas berhantu kat belakang sekolah lama aku dulu ..
Time aku start masuk sekolah tu .. aku mmg dah lama tau ade jejantas kat belakang sekolah tu .. tapi yg peliknya .. x pernah nampak orang awam or budak sekolah guna jejantas tu .. aku sendiri pun tak naik .. lagi pun nak wat pe kan jalan raya kecil je .. lagi pun tak banyak kete lalu lalang kat situ .. so lau nak melintas senang je .. main redah ..

Orang kate ,, jejantas tu  ade peristiwa … menurut cerita .. seorang pelajar sekolah , tak tau la lelaki ke pmpuan ..  dye kecewa gan result exam dye .. so emosi tak tentu arah ,, time pulang sekolah tu ,, dye naik jejantas kat belakang sekolah .. dye tekad nak bunuh diri sebab terlalu kecewa dgn result tsebut ..  pelajar  tu terjun la dari jejantas .. then mati.

Pas kjadian tu .. sesiapa guna jejantas tu kunun akan jatuh .. erm,, tak tau la pulak kesahihan cerita ni .. dan smpai skrg jejantas tu tak pernah di gunakan ,,

Dddddddddduuuuuuuummmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!  (bunyi kuat dari belakang kami)

Aaaahhhhhhhhhhhh!!!!! Kami berdua menjerit .. -_- (terkejut)

Sekali aku tgk kat belakang,, rupanya ade lelaki berjalan kat belakang kami .. dye terpijak gondolan besi jejantas yg menyebabkan bunyi .. lol .. kami pula yg terkejut .. ni gara2 aku bercerita jejantas berhantu tu la,, si ida pun khusyuk mdengar .. last2 kami sendiri yg takut .. adeh~

p/s  dah la tgh/hari ,, panas terik pla tu .. aku bcerita hantu pun takut sendiri .. lol hilang semangat dgr bunyi besi tu .. jantung pun DUPDAP..  kat dlm bus ,, kami tgelak sndiri bila tringat kjdian tu .. adooyy ..

No comments:

Post a Comment